כמויות החומר עצומות, הזמן ללמידה קצר ותקופות המבחנים עמוסות מאוד.
הבעיה היא שלפעמים סטודנטים לומדים הרבה מדי – וזוכרים מעט מדי.
אתה קורא את הסיכום פעם אחר פעם, ממרקר את מה שנראה לך חשוב, אולי אפילו כותב סיכום חדש משלך לקראת המבחן… אבל אתה לא מצליח לזכור ולהבין את החומר בצורה טובה.
השקעה רבה בלמידה שמפיקה תועלת נמוכה יכולה ליצור תסכול אצל סטודנטים רבים.
במיוחד בתקופת מבחנים!
72% מהסטודנטים שלא עובדים מציינים שהסיבה העיקרית לכך היא שהעומס בלימודים לא מאפשר להם זאת (מתוך סקר שפורסם באתר ynet).
כשהקושי ממשיך בלימודים זמן ארוך, והתוצאות לא תואמות את זמן ההשקעה, מחשבות כמו “אולי אני לא טוב מספיק?” בהחלט יכולות לעלות, גם אם לא תמיד מדברים עליהן בקול רם.
"אני בטוחה שאם הייתי נחשפת לקורס הזה מוקדם יותר, הוא היה חוסך לי הרבה מאוד כאבי ראש במהלך הלימודים"
אופיר - בוגרת הקורס
מעבר להבנה וזיכרון יותר טובים של החומר, ללמידה בשיטה יעילה יותר יש עוד כמה יתרונות:
תדע שיש בידייך את הכלים להתמודד עם כל הרצאה וכל מבחן!
ככה שתוכל לשלב את העבודה בחצי משרה שאתה מחכה לה, להיפגש עם חברים לבירה, או לצפות שוב בפרינדס בלי רגשות אשם שאתה מבזבז את הזמן.
תרגיש שהמאמץ שלך באמת משתלם - אתה משקיע, לומד קשה, וזה שווה את זה לגמרי!
אלא פשוט תהפוך לתקופה עמוסה שבה תיבחן על החומר שלמדת במהלך הסמסטר.
במחקר שפורסם באיגוד הפסיכולוגיה האמריקאי, נבדקו 10 שיטות למידה והושוו על פני פרמטרים שונים. המידע הוצלב בין עשרות מחקרים מתחומים שונים והוביל למסקנה חד משמעית – השיטות הנפוצות ביותר ללמידה – קריאה מחדש של החומר, מרקור של משפטי ומילות מפתח, וכן סיכום מחדש של החומר, הן שיטות הלמידה הכי פחות אפקטיביות שסטודנטים לומדים בהן!
כל שלושת אלה הן שיטות פאסיביות שלא מאלצות אותנו לחשוב. כשאנו קוראים את החומר אנחנו לא מבצעים שום פעולה מחשבתית אקטיבית. אנחנו לא מנסים להיזכר בחומר ולא מנסים להבין איך נושאים מתקשרים זה לזה. באותו האופן, הדבר קורה גם כשאנחנו משתמשים במרקרים או מסכמים מחדש את החומר במילים שלנו.
כלומר, בלמידה באמצעות השיטות האלו – אנו מתמקדים שוב ושוב בשלב ה”קידוד”, ולא בשלב ה”שליפה”.
הבעיה המרכזית היא שבמבחנים הפעולה הנדרשת מאיתנו היא שליפה של החומר! ואם לא “התאמנו” על שליפה של החומר בזמן שלמדנו למבחן, מה הפלא שיהיה לנו קשה לשלוף אותו בזמן המבחן עצמו?
המוח שלנו הוא כמו שריר, וככל שנתאמן על שליפה של החומר ומחשבה אקטיבית, כך הזיכרון שלנו יתחזק ויהיה לנו קל יותר לבצע את הפעולות האלה בפעם הבאה.
כי ככה הרגילו אותך עוד מבית הספר. המורה הייתה כותבת על הלוח, אנחנו כתבנו את החומר במחברת ואמרו לנו לקרוא את החומר לפני המבחן.
וזהו – מאז ההרגלים הגרועים האלה נשארו אבל האתגרים השתנו לגמרי. המורה התחלפה במרצה שמדברת מהר ודורשת לזכור כמויות עצומות של ידע, אבל המחברות נשארו אותן מחברות…
הפתרון המתבקש והפשוט הוא ללמוד בשיטות למידה אקטיביות שמאלצות אותנו לחשוב ולהיזכר בחומר. שיטות אלה עובדות על שלב ה”שליפה”, ולכן גם גורמות לתוצאה של ”מיצוק” ומביאות לזיכרון לטווח ארוך יותר, ביעילות הרבה יותר גבוהה מאשר שיטות פאסיביות.
אחת השיטות הטובות ביותר לכך היא למידה באמצעות כרטיסיות.
כרטיסיות הן פשוט דרך נוספת להציג את החומר הנלמד. מצד אחד של הכרטיסיה נכתוב שאלה, ומהצד השני נכתוב את התשובה.
כשנלמד את החומר, נחזור על הכרטיסיות וננסה לענות על השאלות שכתבנו.
בקורס “למידה חכמה” אני משתף אתכם בכל המסקנות החשובות מהמסע הזה, כדי שאתם לא תצטרכו לעבור אותו בעצמכם.
"אני משתמשת בשיטה הזו בכל הקורסים רבי המלל שלומדת כרגע. כאשר אני לומדת את החומר ומכינה כרטיסיות לפי השיטה - זה מאלץ אותי להבין את החומר ולא רק לכתוב בפסיביות סיכומים. בנוסף, כאשר עוברת על החומר, זה הרבה יותר אקטיבי ומהנה. יש תחושת סיפוק בכל פעם שמצליחה להפנים ולזכור מושגים.
ענת - בוגרת הקורס
עברו פחות מ14 ימים?
פשוט כתבו לי הודעת Whatsapp לטלפון 052-7978303 ותקבלו את כל הסכום בחזרה.
היי👋
קוראים לי עידו ואני סטודנט לרפואה
שנה א בלימודים הייתה לי מאוד קשה. למדתי שעות על גבי שעות ולמרות זאת הרגשתי שאני לא מצליח לזכור את החומר שלמדתי בצורה טובה.
הייתי מתוסכל, לחוץ לקראת מבחנים, ולפעמים פשוט הרגשתי שאני לא טוב מספיק.
עד אז הייתי בעיקר קורא מחדש את הסיכומים לפני המבחן. החלטתי לצאת במסע מחקר וניסיון של שיטות למידה אחרות. ניסיתי כל מיני דברים, חלקם עבדו טוב יותר וחלקם פחות.
רק שנתיים אחרי שהתחלתי את המסע הזה מצאתי את שיטות הלמידה הכי יעילות שיש, שמתבססות על עקרון של למידה אקטיבית שמפעילה את תהליך הזיכרון במוח (ובמרכזן שיטת הכרטיסיות).
עכשיו אני שמח לשתף איתכם את כל הידע שצברתי בדרך, כדי שאתם לא תצטרכו לעבור אותה בעצמכם.
בהצלחה בלימודים! עידו
מוזמנים ליצור איתי קשר לכל שאלה או התייעצות!
רק שלחו אליי הודעת Whatsapp למספר 052-7978303 בתוך 14 ימים מיום הרכישה ותקבלו 100% מהכסף חזרה אליכם. ככה פשוט, בלי שאלות ובלי בירורים נוספים.
ניתן לשלם על הקורס בכרטיס אשראי (עד 3 תשלומים) או בהעברת bit.
הקורס מתאים לכל הסטודנטים שצריכים לקרוא הרבה ולזכור הרבה חומר בעל פה.
למשל: רפואה, עריכת דין, פסיכולוגיה, הוראה, היסטוריה, פילוסופיה, ביולוגיה ועוד רבים.
הקורס יכול להתאים אבל לא מיועד לתארים ששייכים למקצועות הריאליים כגון: הנדסות למיניהן, מדעי המחשב, מתמטיקה, פיזיקה, כימיה..
הקורס בהחלט יכול להתאים גם לתלמידים בבית הספר.
הקורס יהיה רלוונטי למקצועות שבהם התלמיד נדרש לזכור מידע רב כמו: היסטוריה, ספרות, תנ”ך, אזרחות..
עם הזמן שמחנו לגלות שיש הרבה אנשים מתחומים שונים שמוצאים עניין ותועלת בלמידה של שיטות למידה חדשות.
בין האנשים שרכשו את הקורס (חוץ מסטודנטים ותלמידים) ניתן למצוא מורים, אחיות, רופאים ועוד.
ואכן – הקורס בהחלט יכול להתאים אליכם גם אם אתם לא סטודנטים או תלמידים!
כדי ליישם את שיטות הלמידה בקורס (ובעיקר את שיטת הכרטיסיות) כל מה שאתם צריכים זה מחשב/ לפטופ.
התוכנה שאיתה נלמד ונכתוב כרטיסיות היא תוכנה חינמית.
אם אין לכם מחשב – צרו איתנו קשר ויחד ננסה להבין האם יש דרך אחרת שבה תוכלו ליישם את שיטות הלמידה הנלמדות בקורס.
לא! השיטות הנלמדות בקורס ישפרו את הביצועים של כל סטודנט שישתמש בהן!
בהחלט כן!
בקורס יש הסברים מפורטים שייקחו אתכם שלב אחרי שלב בתהליך, שתוכלו לעשות מעבר הדרגתי מהשיטות שהתרגלתן אליהן עד היום לעבר שיטות חדשות ויעילות יותר.
זו בדיוק הסיבה שיצרנו גם את ההקלטה הממוקדת! (מעבר לתכני הקורס המלא).
משך ההקלטה הממוקדת הינו כשעתיים שלאחריהן תוכלו לצאת לדרך חדשה וליישם את השיטות שלמדתם.
במידה ותרכשו את הקורס המלא כמובן שתוכלו לבחור האם לצפות בהדרכה הממוקדת בלבד או להעמיק ולצפות בשאר הקורס.
לכל עניין תוכלו להתייעץ איתי (עידו) בטלפון: 052-7978303 😇